Review: Carnival Island

Zoek je leuke minigames voor PlayStation Move en heb je bovendien kinderen thuis onder de tien jaar, dan gaan jullie veel plezier beleven aan Carnival Island.

[related_article id=”160734″] Meer dan een lading minigames

Waar de meeste kermisspellen gewoon een lading minigames voorstellen, zit er in Carnival Island weldegelijk een verhaal verweven. Je kruipt in de huid van een kleine jongen – of meisje – die een mysterieus ticket heeft gewonnen voor een kermis. Bij het begin mag je een pluchen knuffeldier uitkiezen, die als een soort van mascotte zal terugkomen in verschillende tussenfilmpjes. De kermis waarin je belandt, is helaas oud en bijna helemaal stuk. Naargelang je minigames vrijspeelt, wordt de kermis stap voor stap vernieuwd en gerenoveerd. Ondanks de simpele minigames ziet het er allemaal relatief goed uit. Het geheel krijgt een cartoonlook mee; enkel de dieren naast de minigames zijn vreemd gekozen. Hoe beter je wordt in een minigame, hoe meer pluchen diertjes aan de rand mee supporteren. De tussenfilmpjes halen hun invloed uit de Japanse anime, maar bevatten nog genoeg westerse elementen. Het geluid is nogal aan de vervelende kant in Carnival Island. Naast de vele giechelende en roepende kinderen op de achtergrond valt er weinig te beleven. In feite net zoals op een echte kermis, maar soms wens je toch iets meer stilte. Jonge kinderen daarentegen vinden het geweldig.

De minigames zijn meestal korte spelletjes die amper een minuut duren: basketballen gooien, ringen werpen of ballen in gaten gooien. Noem iets van spellen wat je op de kermis kunt doen, en het kan in Carnival Island. In feite zijn er niet zoveel verschillende minigames, maar de manier waarop je hogere niveaus en andere spelmodi vrijspeelt, maakt dat niet zo erg. Het beloningsscherm en de laadtijden zijn de enige nadelen bij de minigames. Omdat die zo kort zijn, wil je er graag vaart in houden en niet eerst enkele knoppen indrukken om verder te gaan, en weer wachten omdat het spel moet laden. Tijdens alle minigames krijg je steeds indruk dat de Move Controller heel precies werkt, waardoor alle minigames correct te spelen zijn.