Review: Tekken Hybrid

Tekken Hybrid probeert het met een drie-in-één pakket, maar levert in feite een bedorven concept af. De HD-remake van Tekken Tag Tournament valt tegen, de demo van Tekken Tag Tournament 2 is veel te beperkt en de film is rampzalig.

[related_article id=”160734″] Te mijden

Tekken Hybrid lijkt op het eerste gezicht een prima deal. Je krijgt het originele Tekken Tag Tournament van elf jaar geleden in een HD-remake, een demo van Tekken Tag Tournament 2 dat er binnenkort aankomt, en de film ‘Tekken: Blood Vengeance’. Twee spellen en een Blu-ray-film voor de prijs van een game? Dat lijkt op het eerste gezicht een koopje voor fans van de Tekken-reeks, maar de realiteit leert ons dat zelfs deze bundel zijn prijs niet waard is. Het hoofdgerecht van dit driegangenmenu is ongetwijfeld de HD-remake van Tekken Tag Tournament. Het is verrassend dat de gameplay na elf jaar nog steeds intact is. Namco heeft behalve een HD-jasje niets toegevoegd of veranderd, en dat is toch jammer. Tegenwoordig zou je toch verwachten dat er een online optie is met wat spelmodi, niet? Niets van dat, zelfs de HD-upgrade valt sterk tegen. De personages zijn precies stevig ingesmeerd, zo sterk glimmen ze. De achtergronden zien er slecht uit, zeker waar er veel diepte is. Niet echt een leuk weerzien met een oude toptitel.

De demo van Tekken Tag Tournament 2 past prima in dit pakket, en dient perfect als voorproefje voor de fans. Je hebt de keuze uit vier personages: Xiaoyu, Alisa, Devil Jin en Kazuya. Het is logisch dat er in een demo maar een beperkt aantal spelmodi aanwezig is, maar ook de aanvallen van de personages inperken is wel heel rigoureus van Namco Bandai Games. Zo ontneem je elk nut van deze demo, omdat je nog niet goed weet hoe de balans gaat zijn in het werkelijke spel. Amper de term ‘demo’ waardig. ‘Tekken: Blood Vengeance’ is het derde onderdeel van Tekken Hybrid, een computergeanimeerde film die we liever niet in deze bundel hadden gezien. In feite draait alles rond de twee schoolmeisjes Xiaoyu en Alisa, die vriendjes maken op school. Weinig boeiend, enkel het koninklijke gevecht op het einde is de moeite waard tussen alle bekende Tekken-personages, maar de meesten komen amper in het verhaal voor. Vormloos en zonder inhoud. Kortom: absoluut te vermijden.