Review: Pac-Man Party 3D

Pac-Man Party 3D is leuk om met meerderen te spelen, maar verwacht niet dezelfde competitiviteit als bijvoorbeeld Mario Party 9. Vind je dat niet erg, dan is Pac-Man Party 3D een prima digitaal bordspel voor jong en oud.

[related_article id=”160734″] Doorgeefmultiplayer

Onlangs vierde een ander game-icoon nog een feestje op de Nintendo Wii, deze keer is de 3DS aan de beurt. De opzet is in feite dezelfde als bij Mario Party 9, behalve dat je nu op een handheld moet spelen in plaats van met z’n allen voor de televisie. Dat roept al direct vragen op, want een feestje helemaal in je eentje spelen draait zelden uit op een memorabel feestje. Pac-Man Party 3D lost dit op de meest klassieke manier op: je geeft de 3DS door aan de volgende speler. Je vooruitgang wordt niet bepaald door een dobbelsteen, maar door een korte minigame. Afhankelijk van hoe je hierin scoort, ga je een bepaald aantal vakjes vooruit. Over het hele spellenbord zitten koekjes verspreid, waarvan je er zoveel mogelijk moet zien te verzamelen. Naast koekjes zijn er ook kastelen, die voor heel veel koekjes tellen. Kinderen kunnen direct met deze game aan de slag, maar ook ouders kunnen er wat plezier aan beleven.

Er zijn in totaal vijftig minigames beschikbaar, wat niet bepaald weinig is. De meeste zijn wel voltooid binnen een minuut, maar het merendeel is wel leuk om (opnieuw) te spelen. Bovendien vervelen ze niet snel omdat het er net zoveel zijn. Voor elke minigame krijg je kort te zien hoe je moet spelen. Ideaal voor jongere spelers om mee te doen of als opfrissing. Grafisch kunnen we weinig aanmerken. Het 3D-effect werkt goed, maar in 2D kun je evenveel plezier beleven. Het geluid schakel je best wel uit, want na een kwartiertje heb je alles wel gehoord en worden de deuntjes snel vervelend.