Nieuws

Facebook introduceert actielinks

Facebookgebruikers kunnen op een derde manier interageren met Open Graph-informatie die verschijnt in hun nieuwsfeed, timeline of ticker.

Facebook introduceerde onlangs een nieuwe functie waarmee ontwikkelaars een nog diepere relatie kunnen aangaan met hun gebruikers. Tot nu kon je verschillende berichten al ‘liken’ en ‘sharen’; dankzij de aanpasbare links krijg je nu een derde manier om om te gaan met Open Graph-informatie.

Facebook demonstreerde hoe je de nieuwe links kunt gebruiken door de geo-locatieapp Foursquare als voorbeeld te nemen. Wanneer gebruikers op een bepaalde plek inchecken kon je die gebeurtenis al leuk vinden en delen. Dankzij de nieuwe functie kunnen ontwikkelaars echter zelf links toevoegen; zo kun je bijvoorbeeld een koppeling maken die die bepaalde plaats opslaat in Foursquare.

Facebook introduceert actielinks

In een ander voorbeeld liet Facebook zien hoe ontwerpsite Fab.com een link toevoegt waarmee je een bepaald product aan je lijst met favorieten kunt toevoegen.

“Actionlinks verbinden de ene actie met de andere, en ze kunnen deel uitmaken van eender welke Open Graph-gebeurtenis”, schrijft Facebookmedewerker Alex Wyler op het bedrijfsblog. “Ontwikkelaars kunnen links maken voor elke actie die ze definiëren – die links verschijnen dan op het kluwen dat Facebook is.”

Ontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in het aanmaken van hun eigen actielinks kunnen meer informatie vergaren op Facebooks documentatiepagina.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business