Nieuws

Twitter wil meer aanwezig zijn bij gebeurtenissen

Twitter-topman Dick Costolo vertelt de Wall Street Journal dat het microblog meer gaat proberen de gedeelde ervaring die bij een gebeurtenis hoort te delen.

Twitter gaat beter zijn best doen, zodat gebruikers tweets die bij een bepaald wereldevenement horen makkelijker kunnen terugvinden. Dat wil het bedrijf doen door zijn aanwezigheid bij dat evenement te vergroten. Dat zegt Dick Costolo, topman bij Twitter, tegen de Wall Street Journal.

Met die moeite probeert het bedrijf “de gedeelde ervaring op Twitter meer te verbinden met het eigenlijke evenement”, vertelde Costolo aan de krant.

De vernieuwing is het resultaat van de verandering die Twitter en Facebook ondergaan: beide platformen transformeren namelijk van plekken waar mensen persoonlijke informatie delen naar mediahubs waar nieuws, foto’s, video’s en ander entertainment wordt geconsumeerd. Zo’n 39% van Twittergebruikers zei in een onderzoek dat ze de meerderheid van het nieuws dat ze afgelopen januari op Twitter lazen nergens anders zouden lezen. Onderzoeksbureau eMarketer zegt dat zo’n elf miljoen Twittergebruikers hun nieuws van het sociale netwerk halen.

Het doel van deze grote verschuiving, zegt Costolo, is een evolutie van bedrijven die verderbouwen op Twitter naar een wereld waar mensen ‘in’ Twitter bouwen.

Die uitspraak lijkt te verwijzen naar de aankondiging die het bedrijf vorige maand maakte naar aanleiding van het verstrengen van de API-regels – een beslissing die een schokgolf door de ontwikkelaarswereld stuurde en waardoor velen zich door het bedrijf verraden voelden.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business