Smartphones bedreigen tijdschriftenverkoop

In een rij aan de kassa grijpt u al snel naar de smartphone voor wat afleiding. Dat gebeurt zo vaak dat de losse verkoop van tijdschriften er op achteruit gaat.

De mobiele revolutie zet ons in contact met iedereen, behalve dan met wat er letterlijk voor onze neus staat. Tot die vaststelling komen Amerikaanse uitgevers. Zij zien volgens de Financial Times de losse verkoop van bladen in de VS met 9,5 procent terugvallen voor 2012 ten opzichte van 2011. Tegenover tien jaar geleden wordt er zelfs de helft minder los verkocht dan vandaag.

Wie vandaag moet aanschuiven voor de kassa gaat al snel op zijn of haar smartphone iets bekijken in plaats van een blad open te slaan (en dat vervolgens te kopen). Het fenomeen is zelfs nog groter bij vrouwenbladen en magazines die hun verkoop vooral aan de wachtrij voor de kassa danken.

De grootste verliezer is Cosmopolitan. Zij zagen in de tweede helft van 2012 hun losse verkoop met 18,5 procent dalen. Al heeft de smartphone zijn impact op alle impulskopen aan de kassa. Zo wordt er ook veel minder kauwgom verkocht sinds de smartphone het grote publiek bereikt.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
De beste elektronica-acties van het moment

De beste elektronica-acties van het moment

Bekijken bij bol.com

Business