Nieuws

Facebook voert hashtags in

Het grootste sociale netwerk introduceert één van de belangrijkste Twitter-symbolen: de #hashtag. Dit lijkt voornamelijk een goede zet voor marketeers.

Ook Facebook springt – na Twitter, Pinterest, Instagram en Tumblr – op de hashtag-trein. Om een hashtag aan je status toe te voegen, volstaat het om een hekje (#) voor een trefwoord te plaatsen.

Vanaf vandaag kun je op hashtags in Facebook-statussen klikken. Dat levert je dan een lijst met statussen met hetzelfde trefwoord. Hashtags zoeken kan ook via de zoekbalk bovenaan in beeld. Let wel, de dienst is momenteel enkel beschikbaar in de Verenigde Staten. Wanneer de functie in ons land uitgerold wordt, is nog niet bekend.

“Zoals altijd bepaal je helemaal zelf wie je statussen kan zien; enkel vrienden of de hele wererld. Dit blijft ook  door de lancering van de Facebook-hashtags zo”, schrijft productmanager Greg Lindley op de Facebook-website. “Dankzij hashtags kunnen mensen gemakkelijker ontdekken wat anderen over een bepaald onderwerp zeggen en eventueel deelnemen in openbare discussies.”

Facebook schrijft in haar persbericht dat er weldra nog meer nieuwe functionaliteiten uitgerold zullen worden om conversaties tussen verschillende sociale netwerken te linken.

Zoals verwacht is niet iedereen even enthousiast met de invoering van hashtags. De Facebook-groep ‘This is not Twitter. Hashtags don’t work here’ heeft inmiddels al meer dan 14.500 leden verworven.

Volgens WebProNews zou de invoering van de hashtag krachtige gevolgen kunnen hebben voor marketeers. 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business