Het aantal abonnees van het radarverklikkersysteem Coyote steeg het afgelopen jaar met 40 procent. Eén op tien Belgische bestuurders zou met een Coyote-systeem uitgerust zijn.

Volgens persagentschap Belga is het radarverklikkersysteem Coyote een groot succes in België. Tijdens de persconferentie op het Autosalon van Brussel raakte bekend dat Coyote inmiddels 440.000 Belgische abonnees heeft. Dat is een stijging van zo’n 40 procent ten opzichte van vorig jaar. “2013 was een Grand Cru jaar”, klinkt het bij de makers.

440.000 abonnees. Dat wil zeggen dat ongeveer tien procent van de bestuurders in België met een Coyote rijdt. In vergelijking met andere radarverklikkers heeft Coyote dus een marktaandeel van nagenoeg negentig procent.

Het bedrijf maakte tijdens de persconferentie ook nog bekend dat het samen met partner Thank You aan een systeem werkt dat moet vermijden dat een wagen weggesleept wordt bij foutief parkeren. Via een vignet aan de voorruit kan een bestuurder anoniem verwittigd worden dat hij zijn auto moet verplaatsen. Om gebruik te maken van deze dienst betaal je jaarlijks 25 euro.

Coyote Systems maakte eerder deze week ook al bekend dat er een eerste Belgische Coyote Store op de planning staat. De eerste winkel zou nog dit kwartaal moeten openen in Waver. Daarna volgen nog Coyote Stores in Antwerpen en Brussel.