Tot nu toe kon je niet kiezen wat er in je Google My Business-resultaat verscheen. Met de nieuwe functie die Google nu uitrolt, kan dat wel.

Foto en knop

Posts voor Google My Business moet kmo’s een makkelijke manier bieden om nieuwe klanten aan te trekken en relaties op te bouwen met bestaande klanten, zo vertelt Google. In essentie zijn de Posts kleine artikels die je aan je vermelding in de Google-zoekresultaten kan toevoegen. Ze bestaan uit thumbnails, een titel en een klikbaar kopje, en verschijnen zowel in de zoekresultatenlijst als in Google Maps.

 

              

 

De berichten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om promoties in de kijker te zetten, events voor te stellen of producten aan te prijzen. Het klikbare kopje zorgt er bovendien voor dat klanten meteen kunnen doorklikken vanaf de resultatenlijst naar de gewenste pagina.

Moderne telefoongids

Google My Business is te vergelijken met Google’s geüpgradede versie van de telefoongids. Wanneer je googlet naar een restaurant, bakker of winkel zal de resultatenlijst waarschijnlijk worden aangevoerd door enkele lokale vestigingen die het dichtst aansluiten bij je zoekopdracht. Dat is het resultaat van Google My Business. In het venster worden naam, openingsuren, contactgegevens en andere informatie getoond, indien het bedrijf is geregistreerd. Zo kan je bedrijf bovenaan de resultatenlijst verschijnen bij relevante zoektermen.

Gratis

Met de toevoeging van Posts kunnen zaakvoerders nu hun vermelding op de zoekmachine personaliseren om zich te onderscheiden van de andere bedrijven in de lijst. Zij met een bestaand Google My Business-account kunnen meteen aan de slag met de nieuwe functie: net zoals de registratie voor My Business, is ook de toevoeging van Posts gratis.

 

https://www.twinkle.be/achtergrond/168176/google-seo-stemgebaseerd-zoeken/