Nieuws

Apple Watch interesse op dieptepunt

Een recent marktonderzoek doet vermoeden dat de interesse van consumenten voor de Apple Watch een absoluut dieptepunt heeft bereikt.

Apple hoef je niets meer te leren als het over het creëren van een hype gaat. Het fruitige merk heeft in het verleden al vaker bewezen dat het die hype ook kan omzetten in een trend. Zonder Apple was er vandaag misschien geen sprake van smartphones met touchscreens. En toch is het niet al goud dat blinkt.

Volgens een nieuw marktonderzoek van het Amerikaanse Slice Intelligence blijkt dat de verkoop van de Apple Watch in de VS gedaald is van 200.000 stuks per dag in april naar amper 5.000 per dag voor de eerste dagen van juli. Bovendien toont het onderzoek aan dat er sinds zijn lancering nog geen 2.000 stuks verkocht werden van het model dat begint vanaf 10.000 euro. 2/3 van de verkoop zou zich focussen op de goedkoopste instapmodellen.

Bij deze cijfers moeten enkele kanttekeningen worden gemaakt: de cijfers zijn vergaard op basis van een systeem waarbij klanten toestemming gaven aan Slice Intelligence om hun online kassatickets te traceren. Het is dus goed mogelijk dat mensen die een duur model kochten, deze toestemming vaker niet verleenden dan klanten die een ‘goedkoop’ model kochten.

Verwacht wordt dat deze dramatische cijfers investeerders er toe zullen aanzetten om Apple te dwingen zelf cijfers naar buiten te brengen. Pas wanneer Apple met zijn eigen getallen komt, zullen we harde conclusies kunnen trekken.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business