Na een aantal negatieve commentaren over de werkomstandigheden bij Amazon heeft het bedrijf nu medewerkers aangenomen die het bedrijf op Twitter moeten verdedigen.

Advertentie

Amazon heeft de laatste tijd heel wat te verduren gekregen op sociale media omwille van de slechte werkomstandigheden. Sinds enkele dagen zijn er echter Amazon Ambassadors opgedoken op Twitter die vrolijke berichten verspreiden over het bedrijf. Op zich best positief, zij het niet dat deze afgevaardigden worden betaald door Amazon zelf.

Er zijn al geruime tijd klachten over de omstandigheden in de Amazon-warenhuizen. Zo zijn er medewerkers die niet voldoende pauze krijgen om de soms veel te lange trip naar het toilet te maken, waardoor ze verplicht worden in flessen te urineren. Andere orderpickers klagen dan weer over de veel te hoge targets en het overdreven aantal camera’s en veiligheidscontroles.

Ook niet-Amazon medewerkers uitten hun ongenoegen op Twitter en dat zijn de personen waarmee de nieuwe brand ambassadors graag de conversatie aangaan. Ze zijn momenteel met 15 en hebben de titel van “Amazon FC Ambassador”. Je herkent ze ook aan hun profiel banner met het Amazon logo, de bekende smile. Lachen doen ze zeker, want ze vertellen allemaal hoe goed ze het wel niet hebben bij Amazon. Hun favoriete onderwerpen zijn de hoger dan gemiddelde lonen en de verschillende extra voordelen.

Het zou gaan om medewerkers met ervaring die er zelf voor gekozen hebben om ambassadeurs te worden. Volgens Amazon “is het belangrijk om mensen te onderwijzen over de correcte omstandigheden binnen het bedrijf en het ambassadeursprogramma is daar een onderdeel van”. Het bedrijf organiseert ook rondleidingen met gids, waardoor elk jaar duizenden mensen zelf kunnen zien hoe het er in de fulfilment centers aan toe gaat.