Business, Nieuws

LinkedIn voegt stories toe

Stories is de laatste jaren een trend op zowat elk sociaal mediaplatform. Nadat respectievelijk Instagram en Facebook voor de bijl gingen, heeft nu ook LinkedIn verhaaltjes toegevoegd aan zijn tijdlijn.

 

De nieuwste feature heet “student voices” en richt zich specifiek op en jonger doelpubliek, in het bijzonder universiteitsstudenten en pas afgestudeerden. Naar alle waarschijnlijk wil LinkedIn daarmee ook aan rebranding doen, en een hipper imago creëeren.

 

De functionaliteit is ongeveer hetzelfde als bij Instagram en Facebook. Studenten zullen vanaf nu een kleine verhaalbubbel zien verschijnen bovenaan de LinkedIn-pagina van hun school of instelling. Wanneer je daarop klikt, zul je een korte video zien van een student die een aantal aspecten van zijn of har academische leven presenteert.

 

Een woordvoerder van LinkedIn vertelde het volgende aan TechCrunch: “Dit is een fantastische manier voor studenten om hun profiel uit te bouwen met authentieke content die ook hun academische en professionele ervaringen mooi weergeeft.”

 

Hoewel LinkedIn voor de feature overduidelijk heeft afgekeken bij trendsetter der sociale media, Snapchat, heeft het netwerkplatform er toch zijn eigen touch aan gegeven. Zo zullen de video’s niet verdwijnen van je profiel, maar blijven ze er permanent staan.

 

Hoewel dat het hele idee van een spontane inkijk in je dagelijkse leven lijkt tegen te spreken, kan het voor LinkedIn ook een excuus geweest zijn om eindelijk videocontent toe te voegen aan zijn platform. Een beeld zegt namelijk meer dan duizend woorden.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business