Administratieplatform Doccle heeft voortaan een chatbot: Doccy
Als jij, net zoals ikzelf, je administratie liever zoveel mogelijk online houdt en zo weinig mogelijk op papier, dan ben je misschien wel bekend met Doccle. Dit Belgische administratieplatform vervangt o.a. papieren rekeningen en wordt gebruikt door o.a. Telenet en Water-Link. Voortaan zal het hier mogelijk zijn om je vragen te stellen aan de gloednieuwe chatbot Doccy.
Doccy is ontwikkeld door het Leuvense bedrijf Oswald en kan je vergelijken met een hulppagina voor veel gestelde vragen. Maar in plaats van door die pagina te scrollen, kan je je vraag in het chatvenster aan Doccy stellen. Zo kan de chatbot antwoord geven op vragen zoals “Hoe maak ik een account aan?” en “Hoe voeg ik een bedrijf toe?”. Doccle heeft reeds een live-chat, maar het verschil is dat Doccy 24/7 antwoord kan geven op vragen, aangezien hij werkt met artificiële intelligentie.
Bram Lerouge, CEO van Doccle, legt uit waarom zo’n chatbot in feite een must is voor een platform zoals het zijne: De kracht van een digitale administratie zit er onder meer in dat die 24 op 7 beschikbaar is. Met deze chatbot garanderen we dat onze gebruikers altijd snel een antwoord op hun vraag krijgen, ook buiten de kantooruren. Het einddoel is dat Doccle op termijn ieders administratie volledig automatisch kan beheren. Daarom blijven we investeren in innovatie en AI, met als eerste stap deze chatbot.”
Ook bij Oswald, de ontwikkelaar van de software voor Doccy, zien ze veel potentieel in de chatbot. Voor hen is Doccle met zijn 1,3 miljoen gebruikers het ideale proefproject voor de integratie van AI bij administratiebeheer.
Onze eigen Facebook-pagina heeft tot slot ook een chatbot, genaamd TechBot. Zijn functies zijn iets beperkter dan die van Doccy, maar toch heeft hij een zekere charme. Breng hem zeker eens een bezoekje!