Nieuws

Instagram Stories goed voor 10 procent van de advertentie-inkomsten van Facebook  

Instagram Stories levert nu cruciale bijdragen aan de advertentie-inkomsten van Facebook Inc. Zo zijn Instagram Stories goed voor tien procent van alle advertentie-inkomsten van Facebook in het derde kwartaal. Dat blijkt uit een rapport van Socialbakers.  

Instagram Stories werd in 2016 in het leven geroepen en is ondertussen goed ingeburgerd als feature op het socialemediaplatform. Gebruikers vinden Stories een leuke toevoeging aangezien je minder ‘feedwaardige’ foto’s toch nog kan delen met je netwerk van volgers. Marketingprofessionals beseften al snel dat er heel wat potentieel zit in de feature en dus begon de marketingwereld zijn pijlen ook op de Stories te richten.

Steeds meer Instagram-gebruikers maken handig gebruik van Instagram Stories, die na 24 uur verdwijnen. Dat in tegenstelling met de nieuwsfeeds van Facebook of Instagram, waar content zichtbaar blijft.

Het bedrag dat adverteerders uitgeven aan Instagram Stories kende dit jaar een stijging van 70 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van Socialbakers, een marketingbedrijf dat zich toespitst op sociale media.

Instagram Stories beschikt over meer dan 500 miljoen dagelijkse gebruikers. De Instagram-feature krijgt tegenwoordig meer aandacht van adverteerders dan Facebook Stories, dat slechts goed was voor 0,3 procent van alle advertentie-inkomsten op Facebook-platformen in het derde kwartaal.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business