Facebook zal dan toch geen advertenties in de WhatsApp Status-functie gaan vertonen. Dat heeft The Wall Street Journal vernomen.

Volgens verschillende bronnen bij The Wall Street Journal zou Facebook zijn advertentieplannen op WhatsApp in de vuilbak gegooid hebben. Momenteel gaat het nog om een gerucht maar volgens die verschillende bronnen kunnen we er bijna zeker van zijn. Facebook heeft dus besloten om toch geen geld te gaan verdienen aan de gratis chatapplicatie die door miljoenen mensen dagelijks wordt gebruikt.

WhatsApp advertenties

Het plan was in eerste instantie om te beginnen met advertenties in de Status-functie van de applicatie. Net zoals bij Facebook of Instagram kan je ook in WhatsApp een ‘verhaal’ plaatsen. Al zijn er maar weinig mensen die deze functie wel degelijk gebruiken.

Momenteel is ook niet duidelijk waarom Facebook deze beslissing heeft teruggedraaid. Misschien heeft het lage gebruik van de Status-functie het idee de das om gedaan? We kunnen er alleen maar om speculeren.

WhatsApp
Facebook gaf het de naam ‘full screen Status ads’.

 

Gerelateerde artikelen

Advertenties in Whatsapp vanaf volgend jaar te zien

Ze komen er echt, de advertenties in Whatsapp. Dat is onlangs bekendgemaakt tijdens het Facebook Marketing Summit in Rotterdam. Met 1 miljard gebruikers van de chatdienst, is dit voor adverteerders een uitgelezen kans.