Nieuws

Sloveense ontwerper maakt bekende bedrijfslogo’s ‘coronaproof’

Ook de bedrijfslogo’s van Mastercard, Starbucks, Nike en andere bekende bedrijven moeten in orde zijn met de veiligheidsvoorschriften.

In deze moeilijke tijden kunnen we een beetje creativiteit en een goed gevoel voor humor goed gebruiken. Zo dacht ook Jure Tovlrjan, een grafisch ontwerper uit Slovenië. Hij nam de bedrijfslogo’s van enkele bekende globale bedrijven onder handen om hem aan te passen aan de huidige omstandigheden.

Veilige bedrijfslogo’s

Zo werden onder andere de bedrijfslogo’s van Mastercard, Starbucks, NBA, Nike en vele andere in een nieuw ‘coronaproof’ jasje gestoken. Zo houden de gekleurde bollen in het logo van Mastercard en de ringen in het logo van de Olympische Spelen aan de normen van social distancing. Ook de vrouw in het logo van Starbucks denkt aan haar gezondheid en draagt voortaan een mondkapje.

Sommige bedrijven zien zich dan weer genoodzaakt hun naam of slogan tijdelijk aan te passen om nauwer aan te sluiten bij de actualiteit. Booking.com werd omgedoopt tot ‘JustLooking.com’, United Airlines heet ‘Divided Airlines’ en LinkedIn heet heel toepasselijk ‘LockedIn’. Het tennistoernooi de US Open zal dit jaar uitzonderlijk de ‘US Closed’ genoemd worden. Nike vraagt dan weer uitdrukkelijk ‘Just don’t do it’.

Wil je het volledige album ‘Corona Logos’ van Tovlrjan bekijken? Dat kan via deze link.

Ook Mastercard ontkomt niet aan ‘social distancing’. Afbeelding: Jure Tovlrjan

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business