Hellofresh sluit het jaar 2015 af met verlies van 83 miljoen euro, maar ziet de omzet stijgen met meer dan 300 procent. Beiden zijn een gevolg van flinke investeringen in marketingcampagnes.

Advertentie

 

Vorig jaar kon Hellofresh een omzet van 305 miljoen euro optekenen, een groei van 338 procent in vergelijking met 69,6 miljoen 2014. Die groeispurt betekent evenwel niet dat er geld in het laatje kwam: het bedrijf draaide een verlies van 86 miljoen euro.

[related_article id=”166347″]

 

Nieuwe abonnees

Dat verlies wordt toegeschreven aan de investeringen in marketing. Om aan naamsbekendheid te winnen werd er immers heel wat geld gepompt in verschillende campagnes. Daardoor sloot Hellofresh 2015 toch af met verlies, maar daar staat wel tegenover dat het aantal abonnees gestegen is tot 614.500. Dat betekent dat de marketingcampagnes er uiteindelijk in slaagden zo’n 441.000 nieuwe klanten konden lokken.

hellofresh-omzet-verlies

Groeipijn

De sterke groei ging echter wel gepaard met de nodige problemen. Door de plotse toename aan klanten en leveringen had Hellofresh te kampen met meer klachten die niet allemaal even gepast konden worden afgehandeld. Het bedrijf heeft daarom sinds kort een ‘tevredenheidsmanager’ in dienst die de binnenkomende klachten en suggesties op zich neemt.

 


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here