Albert Heijn experimenteert met een slimme winkelknop bij klanten thuis. De Hiku-knop houdt een boodschappenlijstje bij op de online platformen van de supermarktketen.

Advertentie

Het concept doet nog het meest denken aan de Dash-knoppen die Amazon in 2015 onthulde. De knop die Albert Heijn binnenkort zal testen, gooit het echter over een iets andere boeg: in plaats van rechtstreeks producten te bestellen, kan het apparaat producten toevoegen aan virtuele boodschappenlijstjes.

Op het lijstje

Gebruikers geven aan welke producten ze nodig hebben door de productnaam in te spreken of de streepjescode op de verpakking in te scannen. Daarna zorgt Hiku ervoor dat hun boodschappenlijstje op de website of in de app van Albert Heijn wordt aangevuld. De effectieve aankoop zullen de klanten nog steeds zelf moeten doen in de winkel of via de online platformen, waarbij ze de boodschappen ook thuis kunnen laten leveren.

Hiku wordt binnenkort op kleine schaal getest, weet Nu.nl. Albert Heijn zou zo’n tweehonderd Nederlandse klanten selecteren om het toestel uit te proberen en feedback te geven over het winkelproces. Albert Heijn lijkt eerst die resultaten af te wachten en heet voorlopig geen concrete plannen om het toestel in gebruik te nemen.

 

 

In het buitenland wordt de knop wel al gebruikt door enkele supermarktketens. Zo ging het Amerikaanse Walmart al een partnership aan met Hiku, en is de knop ook te gebruiken met de online boodschappendienst Peapod.

 

Carrefour experimenteert met levering binnen 2 uur

 


 


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here