Veel gebruikers gaan niet meteen op zoek naar een welbepaald merk of een bepaald kledingstuk, wanneer ze online nieuwe kleren kopen. Ze zoeken eerst inspiratie op bijvoorbeeld blogs, vooraleer ze een beslissing nemen.

Die tijd tussen het opzoeken en het koopmoment kan worden verkort met Google’s nieuwe advertentie-model: Shop the Look.

 

“Stel, je zoekt een nieuwe outfit om te dragen op een bruiloft,” legt Melissa Hsieh Nikolic, Senior Product Manager bij Google Shopping, uit. “Als je zoekt op ‘cocktail outfit’, zie je een foto van een populaire modeblogger die een zwarte cocktailjurk draagt, hakken en een zonnebril. Je kan die exacte (of gelijkaardige) producten kopen door door te klikken op de foto.”

 

Bij de zoekresultaten kunnen met andere woorden advertenties verschijnen die een hele outfit aan de man brengen. Wanneer gebruikers klikken op de foto, kunnen ze kiezen uit een lijst afzonderlijke producten die op de foto worden getoond. Het zijn mogelijk de exacte producten van op de foto, maar in praktijk is het waarschijnlijker dat de meeste artikelen er gewoon op zullen lijken.

 

Voor de foto’s doet Google beroep op webshops, maar ook blogs of magazines. De lijst met producten wordt opgesteld uit bestaande Adwords-campagnes, en zullen worden bekostigd op basis van cost-per-click (CPC).

In België merken we voorlopig niet veel van de nieuwe formule; het concept wordt tot nu toe enkel getest op mobiele toestellen in de Verenigde Staten.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here