Sendcloud

Sendcloud wil de internationale bezorgmarkt gaan doorbreken. In een nieuwe investeringsronde haalt het bedrijf 12,6 miljoen euro op om in de uitbreiding van de diensten te pompen.

De Nederlandse Shipping Service Provider Sendcloud heeft 12,6 miljoen euro opgehaald in een Series B-financieringsronde. De investering wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van het platform en internationale expansie. Daarmee wil de Eindhovense scale-up de internationale bezorgmarkt doorbreken.

De ronde werd geleid door AXA Venture Partners, aangevuld met BOM Brabant Ventures, Bonsai Partners en een lening van de Rabobank. Tot eerdere investeerders behoren ook HenQ, TiiN Capital en Startupbootcamp.

Sendcloud

Sendcloud werd in 2012 opgericht om het verzendproces voor webshops te vereenvoudigen. Door het aanbieden van verschillende verzendopties in de checkout, het sneller verwerken van orders en reduceren van verzendkosten, helpt de alles-in-een verzendoplossing webshops hun concurrentiepositie te versterken. Inmiddels beschikt het platform over 50+ integraties, waaronder Amazon, Shopify en WooCommerce, en is het actief in acht landen.


De afgelopen jaren heeft Sendcloud flinke stappen gezet in het verbeteren van het verzendproces. Groeiende pakketvolumes en toegenomen consumenteneisen zorgen echter voor nieuwe uitdagingen op het gebied van e-commerce logistiek. De vraag naar flexibele bezorging en het ontbreken van een wereldwijd verzendnetwerk maken het voor veel webshops lastig op grote schaal te concurreren. Met een centraal platform wil Sendcloud efficiënte pakketbezorging op internationaal niveau vereenvoudigen. Op die manier is verzending niet langer een struikelblok maar juist een groeimotor.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here