ProEXR File Description =Attributes= channels (chlist) compression (compression): Zip16 dataWindow (box2i): [0, 0, 7999, 7999] displayWindow (box2i): [0, 0, 7999, 7999] lineOrder (lineOrder): Increasing Y pixelAspectRatio (float): 1 screenWindowCenter (v2f): [0, 0] screenWindowWidth (float): 1 type (string): "scanlineimage" =Channels= AO.blue (float) AO.green (float) AO.red (float) B (float) Beauty.blue (float) Beauty.green (float) Beauty.red (float) DiffuseLighting.blue (float) DiffuseLighting.green (float) DiffuseLighting.red (float) DiffuseLightingRaw.blue (float) DiffuseLightingRaw.green (float) DiffuseLightingRaw.red (float) G (float) GI.blue (float) GI.green (float) GI.red (float) GIRaw.blue (float) GIRaw.green (float) GIRaw.red (float) N.blue (float) N.green (float) N.red (float) PuzzleMatte1.blue (float) PuzzleMatte1.green (float) PuzzleMatte1.red (float) PuzzleMatte10.blue (float) PuzzleMatte10.green (float) PuzzleMatte10.red (float) PuzzleMatte11.blue (float) PuzzleMatte11.green (float) PuzzleMatte11.red (float) PuzzleMatte12.blue (float) PuzzleMatte12.green (float) PuzzleMatte12.red (float) PuzzleMatte2.blue (float) PuzzleMatte2.green (float) PuzzleMatte2.red (float) PuzzleMatte3.blue (float) PuzzleMatte3.green (float) PuzzleMatte3.red (float) PuzzleMatte4.blue (float) PuzzleMatte4.green (float) PuzzleMatte4.red (float) PuzzleMatte5.blue (float) PuzzleMatte5.green (float) PuzzleMatte5.red (float) PuzzleMatte6.blue (float) PuzzleMatte6.green (float) PuzzleMatte6.red (float) PuzzleMatte7.blue (float) PuzzleMatte7.green (float) PuzzleMatte7.red (float) PuzzleMatte8.blue (float) PuzzleMatte8.green (float) PuzzleMatte8.red (float) PuzzleMatte9.blue (float) PuzzleMatte9.green (float) PuzzleMatte9.red (float) R (float) Reflections.blue (float) Reflections.green (float) Reflections.red (float) ReflectionsFilter.blue (float) ReflectionsFilter.green (float) ReflectionsFilter.red (float) ReflectionsRaw.blue (float) ReflectionsRaw.green (float) ReflectionsRaw.red (float) Shadows.blue (float) Shadows.green (float) Shadows.red (float) SpecularLighting.blue (float) SpecularLighting.green (float) SpecularLighting.red (float)

Google verwijdert de astrofotografie-modus die voor de ultrawijde camera’s op de Pixel 5 en Pixel 4a 5G beschikbaar waren.

Advertentie

Google verwijderde de astrofotografie-modus voor ultrawijde camera’s in de Google Pixel 5 en Pixel 4a 5G smartphones. Dat meldt Gizmodo op zijn website. De Amerikaanse techreus heeft met het uitvoeren van een update de functie verwijderd voor alle gebruikers van de smartphones. De astrofotografie-functie blijft nog steeds werkzaam op de hoofdcamera.

De astrofotografie-modus van Google zorgt ervoor dat je in donkere omgevingen langere sluitertijden kan verkrijgen. Dat zorgt ervoor dat je meer heldere foto’s van onder andere een sterrenhemel kan verkrijgen. Google heeft de functie in stilte verwijderd met de 8.1-update van de Camera-app. Op de ondersteunginspagina van de functie van Google kunnen gebruikers de volgende melding terugvinden: “Op de Pixel 4a (5G) en Pixel 5 werkt astrofotografie enkel bij zoom-instellingen groter of gelijk aan 1x.”

In het donker

De exacte reden voor het verdwijnen van de functie is voorlopig onbekend. Op een ondersteuningsforum van de Google Pixel-smartphones wist Gizmodo alvast berichten terug te vinden waarin de kwaliteit van de astrofotografie met de ultrawijde camera in twijfel werd getrokken. Foto’s die zo met de ultrawijde lens werden getrokken, gaven een korrelig beeld met een groene tint. De kans bestaat dus dat Google de functie daarom heeft verwijderd, al is er nog niets bevestigd. Het blijft ook niet uitgesloten dat Google de functie in de nabije toekomst terug invoert van zodra er de nodige software-aanpassingen hebben plaatsgevonden. Voor de meeste gebruikers zal het verdwijnen ook geen al te groot probleem vormen. We houden je op de hoogte van zodra Google informatie lost.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here