Payconiq by Bancontact

Payconiq by Bancontact en 4411 slaan de handen in elkaar. Tickets voor de trein, bus of tram kunnen nu onmiddelijk in de app aangekocht worden.

Advertentie

Wie met de NMBS of De Lijn reist, kan zijn vervoersbewijs voortaan rechtstreeks aankopen in de Payconiq by Bancontact-app (iOS & Android). Reizen met de trein, bus of tram wordt zo een stukje eenvoudiger: je kan lastminute op het perron een ticketje kopen met je smartphone. Bovendien is het contactloos en dus veiliger.

Payconiq & 4411

Coronaproof reizen met het openbaar vervoer? Dat begint al bij de aankoop van je vervoersbewijzen. Voortaan kan je je bus-, trein- en tramticket rechtstreeks aankopen en betalen in dezelfde app. Moet je je kaartje aan de treinconducteur of buschauffeur tonen? Dan hoef je niet oeverloos naar je vervoersbewijs te zoeken. De e-tickets staan gewoon klaar in het startscherm van je Payconiq by Bancontact-app. Ook alle verlopen tickets blijven daar bewaard.

De betaalapp biedt deze nieuwe dienst aan in samenwerking met mobiliteitspartner 4411 voor de technische uitwerking. “Hierdoor kunnen we onze verplaatsingen nog vlotter en sneller betalen”, verzekert Nathalie Vandepeute, CEO van Bancontact Payconiq Company. “En dat op een contactloze en dus veilige manier”, voegt Nicolas Talpe, Business Unit Director bij 4411, toe.

Hoe werkt het?

  1. Open je Payconiq by Bancontact-app. Ga in het menu naar ‘Diensten’ en vervolgens naar ‘NMBS’ of ‘De Lijn’.
  2. Log in met je 4411 account of maak een account aan.
  3. Tik op ‘Koop een ticket’. Kies het type ticket uit.
  4. Betaal het ticket mobiel in de Payconiq by Bancontact-app zelf.
Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here