Nieuws

Twitter steekt vanaf vandaag in een nieuw jasje

Een nieuw lettertype en meer visuele structuur moeten van Twitter een toegankelijker platform maken. Nog niet iedereen is fan van de nieuwe look.

Is je iets vreemds opgevallen toen je vandaag op Twitter inlogde? Inderdaad, het sociale mediaplatform heeft een volledig nieuw uiterlijk gekregen. Zowel de webversie als de mobiele app werden grondig aangepakt. “Vandaag hebben we enkele wijzigingen doorgevoerd aan de manier waarop Twitter eruitziet op het web en op je telefoon. Hoewel deze veranderingen nu misschien wat vreemd aanvoelen, maken deze updates ons toegankelijker, unieker en gerichter op waar jij over spreekt”, schrijft het bedrijf in een tweet.

De nieuwe look van Twitter. (Screenshot)

De visuele make-over van de user interface bevat drie elementen. Ten eerste introduceert het socialemediabedrijf een gloednieuw lettertype dat het zelf ontwikkelde, Chirp. Samen met het nieuwe lettertype zal tekst voortaan ook meer links worden uitgelijnd. Twitter speelt ook met de kleuren. Zo is de kleur blauw minder prominent aanwezig en krijgt de Volg-knop een zwarte achtergrond zodat deze duidelijker in het oog springt. Tenslotte ziet de visuele indeling van de interface er wat meer opgeruimd uit om de nieuwsfeed overzichtelijker te maken.  

Chirp valt niet in de smaak

Smaken verschillen en het vraagt soms tijd om aan veranderingen te wennen. Veel gebruikers zijn dan ook niet blij met de nieuwe look van het sociale mediaplatform. Vooral het nieuwe lettertype Chirp ligt al onder vuur sinds de dag dat Twitter het voorstelde in januari. Mensen vinden het lelijk en krijgen er hoofdpijn van. Een gebruiker vergelijkt het met letters die de wave doen. Ook hadden gebruikers liever andere wijzigingen gezien zoals een edit-knop.

https://twitter.com/IamIamkidt/status/1425562177109299205

Wat vind jij van de nieuwe look? Laat je mening horen in de reacties.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business