Ellio Marty e-cargobike

De Ellio Marty is de nieuwste telg in de e-bikefamilie van deze Belgische fabrikant. Het gaat om een volwaardige e-cargobike.

Advertentie

Ellio lanceert Marty, de cargobike die volgens het bedrijf als volwaardige vervanger voor de wagen kan dienen. Marty werd ontwikkeld vanuit de bevindingen van een uitgebreid onderzoek bij de Ellio-community en de werkende Vlaming. De e-bikebouwer wil met Marty verder inspelen op de noden van autogebruikers die de “modal shift” willen maken naar de fiets. Naar het werk pendelen in combinatie met het vervoer van kinderen en boodschappen blijkt een van de belangrijkste redenen voor werkend Vlaanderen om de auto te nemen.

Ellio Marty

Marty behoudt de unieke rijeigenschappen die we kennen bij Ellio, maar met een volledig nieuw frame dat bovendien dichter bij huis wordt geproduceerd. Marty is achteraan verlengd waardoor boodschappen, kinderen of extra bagage gemakkelijk vervoerd kunnen worden. Het model heeft daarnaast een geveerde achterbrug. Zo worden schokken aan hogere snelheden perfect geïncasseerd. 

Marty zal beschikbaar zijn in twee versies die verwijzen naar hun maximumsnelheid: Marty 25 en Marty 45. Ellio’s hoofdfocus blijft woon-werk verkeer, maar dat zal nu ook met gecombineerde stops kunnen. Vanaf 31 mei kan je een Marty reserveren in één van de vier nieuwe kleuren: Mint Green, Light Blue, Rust Orange en Black Matt.

Prijzen en beschikbaarheid

Het nieuwe model zal in de zomer van 2023 officieel in productie gaan. Vooruitbestellen kan vanaf vandaag. Alle prijzen en specs kan je hieronder bekijken:

Ellio Marty prijzen

1 REACTIE

  1. “Het model heeft daarnaast een geveerde achterbrug. Zo worden schokken aan hogere snelheden perfect geïncasseerd.”
    Tenminste wanneer je deze optie aanvinkt en 800 Euro extra neer telt…
    En dan heb je nog steeds een veel te dure fiets waar je liever niet op gezien wil worden.
    Daarnaast ben ik benieuwd naar het gewicht van deze fiets aangezien de gewone Ellio zonder opties al aftikt op een zeer aanzienlijke 38 kilogram.

    Blijft het gegeven dat je met een Ellio enkel maar kan fietsen zolang hij van stroom voorzien wordt *(zie onder).
    Uiteraard is de capaciteit van deze batterij zeer ruim bemeten en zal je onder normale omstandigheden, ondanks het gewicht van de fiets, deze niet snel leegrijden.
    Heb ik morgen met mijn fiets van 25 kg een elektrische storing dan fiets ik, weliswaar met veel moeite en heel wat tegenzin, nog naar huis toe.
    Maar met een Ellio kan je dat dus blijkbaar vergeten.
    Voor mij meteen de hoofdreden dat ik er nooit één zou kopen.
    Dat en het uiterlijk natuurlijk.

    *”Kan ik nog fietsen wanneer de batterij van Ellio leeg is?
    De CVT transmissie van Ellio bevat een elektrisch koppelingsmechanisme tussen de trappers en het achterwiel. Valt alle elektrische energie weg, dan kan deze koppeling niet meer gemaakt worden en zijn de trappers ontkoppeld van het achterwiel. Je kan dan niet meer fietsen. Om te voorkomen dat dit gebeurt bouwt Ellio automatisch zijn elektrische ondersteuning af wanneer de batterijcapaciteit onder de 20% zakt. Zo blijft er zo lang mogelijk energie ter beschikking om de koppeling te maken zodat je zelfs met een lege batterij toch nog thuis raakt. Zonder de batterij te monteren kan je echter niet met Ellio rijden.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here