Mokumono Polder

De Polder is de nieuwste telg in de Mokumonofamilie. Een deels modulaire e-bike waarmee je met de grootste batterij tot 120km autonomie kan behalen.

Advertentie

Het Nederlandse e-bikemerk Mokumono heeft een nieuwe fiets in zijn aanbod: de Polder. De nieuwe e-bike is modulair en kan – in zijn duurste versie – tot 120km autonomie behalen. De fiets is naar eigen zeggen voor 90% gebouwd uit Europese onderdelen. Het bedrijf haalt bovendien een groot deel van de productie terug naar Europa.

Mokumono Polder

De Polder is net als de eerdere Mokumono modellen, de Delta en de Delta C, geproduceerd middels een uniek proces waarin aluminium platen in vorm worden geperst en door robots gelast. Maar in tegenstelling tot de Delta’s (en veel concurrenten) is de Polder modulair: de in het frame geïntegreerde batterij is uitneembaar en makkelijk te vervangen en te upgraden met batterijen van derde partijen.

Je kan er zelf een andere batterij in steken.

Achterwielmotor

De Polder wordt aangedreven door een kleine, stille achterwielmotor met een geïntegreerde kracht-sensor die automatisch meer vermogen levert naarmate men harder trapt. Er is keuze uit twee batterijen: 360Wh, goed voor zo’n 80 km bereik, of 540Wh waarmee maar liefst 120 km gereden kan worden voordat hij moet worden opgeladen. Omdat de batterij uitneembaar is, is hij makkelijk binnen op te laden en zelfs te gebruiken als powerbank. Het goedkoopste model kost 2590 euro.

Leuke extra’s

De Polder gaat aan via bluetooth als de eigenaar bij de fiets staat, de Mokumono app heeft een grote update gekregen en telefoons kunnen middels geïntegreerde usb poorten het rijden worden opgeladen.

Prijs en beschikbaarheid

Zoals vermeld kost het goedkoopste model van de Polder je 2590 euro. Als je kiest voor de grotere batterij (120km autonomie) komt er 200 euro bij.

Mokumono Polder

1 REACTIE

  1. “Maar in tegenstelling tot de Delta’s (en veel concurrenten) is de Polder modulair: de in het frame geïntegreerde batterij is uitneembaar en makkelijk te vervangen en te upgraden met batterijen van derde partijen.”

    Dit doet een beetje uitschijnen alsof je om het even welke batterij in deze fiets kan gebruiken en dat lijkt me, zacht uitgedrukt, zeer twijfelachtig.
    Ten eerste heeft niet elke batterij dezelfde vorm en afmetingen maar verschillen de aansluitingen naargelang de fabrikant gewoonlijk ook nog eens.

    Op de website van Mokumono spreekt men er wel van dat je mits gebruik van hun (kortere) 360Wh-batterij je extra ruimte in het frame over houdt waar je wat kleine spullen in kwijt kan maar dat is natuurlijk iets heel anders dan een ander type batterij installeren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here