Nieuws

De CRM-gebruikers: de analyticsmanager

We volgen enkele CRM-gebruikers bij een aantal typische activiteiten. Vandaag aan de beurt: de analyticsmanager.

Anna is verantwoordelijk voor alle BI- en analyseprojecten en -software. Anna weet al jaren dat het geheim van elk geslaagd BI-project schuilt in de kwaliteit van de gegevens waarmee gewerkt wordt. Daarom besteedde ze bijzondere aandacht aan de selectie van de software voor masterdatamanagement en dataqualitymanagement.

Van daaruit wordt het een stuk eenvoudiger om betrouwbare analyses op de klantengegevens uit te voeren, hetzij ad hoc data-analyse, hetzij het zwaardere werk waar Anna echt dol op is: datamining, het graven in eindeloze reeksen gegevens, op zoek naar de juiste segmentatie, voorspellingen van welke klanten het bedrijf de rug dreigen toe te keren, enzovoort.

En ook bruikbare rapporten voor alle afdelingen die met CRM werken, hetzij voor de operationele gebruiker hetzij voor het management, zijn geen zware klus meer, zelfs met behoorlijk standaard pakketten. Een specifiek type van rapportering is customer profitability reporting, dat op zoek gaat naar de bottom line van elke klant.

analyticsbusinesscrmitprofessionalmanagertrendsentips

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bespaar tot 83% op Surfshark One

Bespaar tot 83% op Surfshark One

Bekijk prijzen