Nieuws

Evalueer beveiligingssoftware in zeven stappen

Voor het evalueren van beveiligingssoftware gaat u niet over één nacht ijs. U moet rekening houden met diverse aspecten.

Hebt u een testomgeving opgesteld en een evaluatieversie van de beveiligingssoftware die u interessant lijkt, dan is het tijd voor een grondige evaluatie. De volgende zeven aspecten moeten daarin allemaal aan bod komen:

1. Installatie

Zowel de client- als de serverkant moeten geïnstalleerd worden. Op welke manieren kan dat? Welke diensten moeten draaien en welke firewallpoorten moeten open zijn? Probeer voor elk gewenst platform een installatie uit. Gaat het allemaal probleemloos?

2. Configuratie

Is het moeilijk om het product tijdens of na de installatie te configureren? Is er een wizard die u door de belangrijkste keuzes leidt of wordt u aan uw lot overgelaten? Is het moeilijk om achteraf instellingen te wijzigen en hoe lang duurt het voor de instellingen van kracht worden?

3. Beheer

Hoe verbindt u met de beheerconsole? Gebeurt dat op een veilige manier? Is het mogelijk om verschillende views te definiëren voor verschillende types beheerders?

4. Logging en waarschuwingen

Welk bestandsformaat hebben de logbestanden? Kunt u het formaat manipuleren of de bestanden exporteren naar andere formaten? Zijn de logbestanden naar een externe database te sturen? Op welke manieren kunnen waarschuwingen verzonden worden? Kunt u bepaalde waarschuwingen negeren?

5. Rapportages

Zijn de ingebouwde rapporten bruikbaar? Is het eenvoudig om zelf nieuwe aangepaste rapporten aan te maken? Kunt u de rapporten naar andere bestandsformaten omzetten? Kunt u automatisch periodiek rapporten laten aanmaken en e-mailen?

6. Performance

In een testomgeving is de performance niet zo eenvoudig te meten, maar probeer toch een realistische testsituatie te simuleren die zo veel mogelijk op de situatie in de productieomgeving lijkt.

7. Support

Een belofte om 24/7 support te geven klinkt mooi, maar kan de leverancier dat echt realiseren? Hoe lang duurt het voordat u geholpen wordt als u het supportnummer belt? Zijn de supportmedewerkers competent?

In samenwerking met InfoWorld.com.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business