Mobistar sluit kwartaal af met degelijke cijfers
De kwartaalcijfers tonen aan dat het niet slecht gaat met het telecombedrijf. Uit de resultaten werd duidelijk dat vooral de omzet uit mobiele diensten een mooie groei heeft doorgemaakt met een stijging van 2,9 procent tot 254,3 miljoen euro. Dit vanwege “de hogere opbrengsten uit postpaiddata”, aldus Mobistar. De afgelopen maanden slaagde Mobistar er namelijk in om meer dan 8.000 nieuwe postpaidklanten aan te trekken, waarmee het totaal retailklanten op een slordige 3 miljard komt.
Ook de onderliggende EBITDA groeide dit jaar met 4,1 procent, wat een doorbraak betekent volgens CEO Jean Marc Harion. “Wij hebben in het eerste kwartaal van 2016 een belangrijk keerpunt bereikt: de omzet uit mobiele diensten en de onderliggende geherformuleerde EBITDA hebben opnieuw aangeknoopt met groei. Wij hebben vooral maatregelen genomen om onze mobiele activiteiten aantrekkelijker te maken en tegelijkertijd de laatste hand gelegd aan de hoekstenen van onze convergente strategie.”
De solide resultaten komen net na de bekendmaking dat Mobistar binnenkort bekend zal staan onder een andere naam. Orange, zoals het telecombedrijf vanaf mei genoemd zal worden, streeft bovendien een meer ingrijpende verandering na. Met de ommekeer heeft het bedrijf niet alleen een ander uiterlijk op het oog, maar ook een versterkte marktpositie: “Dit kwartaal is tevens het eerste kwartaal van ons nieuw 2016-2020 ontwikkelingsplan, dat vooral is gericht op de uitbreiding van ons mobiel marktaandeel, zowel door optimaal in te spelen op de steeds grotere vraag van klanten naar mobiele data, als door de positionering van Orange als een convergente operator in België,” laat Harion weten. Tot nu toe blijft Mobistar in België voorlopig nog steeds in de schaduw van Proximus staan.