Adobe sluit jaar af met recordomzet
2016 blijkt een uitzonderlijk goed jaar voor Adobe. De kwartaalcijfers lieten een omzet zien van 1,61 miljard dollar en 0,90 omzet (non-GAAP) per aandeel: een stijging van 23 procent op jaarbasis. Dat is meer dan zowel het bedrijf zelf, als de analisten hadden voorspeld.
Het mooie, vierde kwartaal zorgt ervoor dat Adobe het jaar afsluit met een totale omzet van 5,85 miljard dollar; 22 procent meer dan de 4,80 miljard dollar in 2015. Zulke recordomzet is vooral te danken aan het succes van SaaS-producten zoals Creative Cloud, met Photoshop en InDesign, en de Document Cloud, bestaande uit de pdf-lezer en app voor digitale handtekeningen, Adobe Sign. Zoals in de vorige kwartalen wordt ook nu het aantal abonnees niet vrijgegeven.
“Over heel ons gamma had Adobe een sterk 2016, aangezien we alle belangrijke, financiële doelen van dit jaar hebben behaald of overstegen,” besluit Mark Garrett, executive vicepresident en CFO. “We hebben een unieke positie als clouddienstverlener om zowel ‘top line’ als ‘bottom line’ groei te leveren.”