Tenways lanceert AGO X e-bike op 20 april
Tenways geeft nog niet meteen alle informatie van de AGO X weg. Duidelijk is wel meteen dat het merk met de AGO-serie een geheel nieuw doelpubliek aanspreekt. Weg is het stadse ontwerp, dat op de AGO wordt ingeruild voor een meer sportief ogend uiterlijk. Dat laat zich ook kenmerken door de geveerde voorvork, dikkere en hoekigere framebuizen en forse(re) schijfremmen aan de voor- en achterzijde.
Wat ook meteen opvalt is de in het frame weggewerkte voorlamp en batterij. Die voorlamp lijkt ook rechtstreeks afkomstig van de Tenways CGO800. Wat de batterij betreft is het nog onduidelijk of hij uit het frame genomen kan worden om hem op te laden. Op de getoonde afbeelding lijkt links op de e-bike wel een slot aanwezig voor de accu, maar zeker is dat niet.
Nieuwe Bafang middenmotor
Tenways onthult verder ook al wat details over de aandrijflijn. Zo weten we dat Tenways overstapt van de achterwielmotoren op bestaande modellen naar een middenmotor op de AGO X. Specifiek gaat het om de Bafang M410. Een middenmotor met 80 Nm koppel en een vermogen van 250 watt. Bafang positioneert de motor als ideale compagnon voor eMTB-, eTrekking- en eCargo-fietsen.
Verder valt op dat de Tenways AGO X van naafversnellingen overstapt naar een tandwielsysteem met een derailleur. Specifiek gaat het om een Shimano-schakelsysteem met 10 versnellingen, zegt de Nederlandse fietsfabrikant.
Lancering op 20 april
Details over het accupakket zijn momenteel nog niet bekend. Daar zullen we dus nog tot 20 april op moeten wachten. Tot die tijd moeten we het tot slot doen met de prijs: 2.399 euro. Daarmee is het de duurste Tenways e-bike ooit. Tegelijk is het vergeleken met concurrenten van Quick, Trek, Gazelle en andere gevestigde merken een scherpe prijs.