Grote AI-upgrade arriveert op WhatsApp Business
Meta introduceert AI in WhatsApp Business om de servicemogelijkheden te verbeteren. De AI kan onder andere helpen bij het beantwoorden van veel gestelde vragen. Weldra kan de AI klanten ook herinneren aan hun bestelling en hen daarbij een kortingscode aanbieden.
Zakelijke gebruikers kunnen de AI ook inzetten om advertenties te creëren. De AI genereert een voorstel dat je vervolgens op Instagram en Facebook kan plaatsen. Met zulke reclame lok je klanten direct naar je WhatsApp Business-inbox. Door op de advertentie te klikken, worden ze meteen doorverwezen naar je Business-account.
Telefoongesprekken via WhatsApp Business
Nieuw is de mogelijkheid om met (grotere) bedrijven te bellen via WhatsApp Business. Dit werkt zoals je dat van telefoongesprekken op WhatsApp gewend bent: tik op het belicoontje om een gesprek te starten. De functie wordt volgens Meta eerst getest bij een selecte groep bedrijven. Als alles goed verloopt, wordt de beschikbaarheid de komende maanden verder uitgebreid.
Geverifieerde accounts
Meta Verified rolt nu ook uit voor WhatsApp Business. De verificatieoptie, vorig jaar gelanceerd op Instagram en Facebook, is nu ook beschikbaar voor de chatdienst. De beschikbaarheid is vooralsnog beperkt: enkel bedrijven in Brazilië, India, Indonesië en Colombia kunnen een blauw vinkje aanvragen.
Geverifieerde Business-gebruikers krijgen niet alleen een blauw vinkje. Via het Meta Verified-programma krijgen ze ook uitgebreide accountondersteuning. Daarnaast kunnen ze Business instellen op meerdere apparaten. Ook voor deze functie geldt dat de beschikbaarheid mettertijd wordt uitgebreid. Een exacte termijn is echter nog niet bekend.
Geen Meta AI-chatbot
Meta’s AI-chatbot, Meta AI, komt niet naar WhatsApp Business. De chatbot is en blijft voorbehouden aan consumenten. In Europa is Meta AI overigens nog niet beschikbaar.