Review Netgear Arlo Q: Safety first

Cloud-opslag
IFTT
Prijzig
Vertraagde beelden bij nachtshots
Aanbevolen prijs: €199
De Arlo-camera voor buiten en de nieuwe Arlo Q voor binnenshuis worden samengebracht in eenzelfde app of in je browser.

Netgears Arlo Q camera is, in tegenstelling tot de gewone Arlo, enkel bedoeld om binnenshuis geplaatst te worden. Hij komt met een voet die je zowel tegen een muur kan bevestigen, als gewoon rechtop kan zetten. Je kan het hoofd van de camera in alle richtingen buigen. Om de beveiligingscamera aan te sluiten levert Netgear een adapter en een kabel van drie meter.

Communiceren

De camera schiet full HD-beelden aan 30 frames per seconde. Hij heeft een brede kijkhoek van 130 graden, en kan met behulp van tien infrarood ledlampjes meer dan 7,5 meter ver opnemen in het pikkedonker. Zoomen kan met een factor van 8x digitale zoom. Bij de Netgear Arlo Q gaat het uiteraard niet louter om het filmen. Wie een oogje in het zeil wil houden, kan live de beelden die de camera vastlegt streamen. Dat kan naar je webbrowser of een Android, iOS of zelfs een FireOS-toestel.

Het apparaat heeft ingebouwde bewegings- en geluidssensoren. Daarnaast komt de Arlo Q ook met een eenvoudige speaker en een microfoon. Op die manier laat hij je toe om rechtstreeks via de camera te communiceren met anderen. Een leuke extra is de gratis cloudopslag die je bij je toestel krijgt. Zo verschijnen beelden rechtstreeks op de cloud. Met 1 GB aan opslag zou je zo’n zeven dagen moeten kunnen filmen. Je kan de cloudopslag ook uitbreiden, maar dat wordt kostelijk.

Samenspelen

Netgear heeft de camera’s zo gemaakt dat je zowel de Arlo voor buiten als de Arlo Q voor binnen samen kan gebruiken. Je vindt ze beide terug in eenzelfde app. In een overzichtelijk beeld zie je alle camera’s tegelijk streamen. Als je wilt inzoomen op een van de toestellen dan druk je daarvoor op de ‘play-knop’. Je kan in de app ook opnames rechtstreeks delen of downloaden. In het menu kan je de bewegings- en geluidsdetectie activeren, en ook beslissen hoe de camera op dergelijke prikkels automatisch moet reageren. Dat kan door te filmen, het nemen van een foto of door een e-mailmelding te versturen.