Google heeft groen licht gekregen voor een nieuw patent dat hen in staat moet stellen om gebouwen, posters en reclamepanelen te identificeren in Street View. Adverteerders zouden dan de mogelijkheid krijgen om hun beeldmateriaal te vervangen door recentere reclame. Het patent, dat al in juli 2008 werd ingediend, beschrijft een nieuw systeem om “advertenties aan […]

Advertentie

Google heeft groen licht gekregen voor een nieuw patent dat hen in staat moet stellen om gebouwen, posters en reclamepanelen te identificeren in Street View. Adverteerders zouden dan de mogelijkheid krijgen om hun beeldmateriaal te vervangen door recentere reclame.

Het patent, dat al in juli 2008 werd ingediend, beschrijft een nieuw systeem om “advertenties aan te prijzen in online kaartapplicaties”. De software kan enerzijds ingeschakeld worden om eigenaren van een gebouw de kans te geven om te adverteren, en anderzijds zou er een veilingsysteem opgezet worden voor niet-opgeëiste eigendommen.

Het voorbeeld dat Google zelf aanhaalt, is dat van een theater dat op deze manier nieuwe voorstellingen zou kunnen aankondigen op Street View, zelfs als het beeld van het gebouw dat te zien is niet meer up-to-date is.

[related_article id=”158901″]

Er is nog heel wat werk aan de winkel om dit systeem tot uitvoer te brengen. Google moet ervoor zorgen dat alles streng geregeld wordt, zodat het bijvoorbeeld voor een bedrijf niet mogelijk is om in een veiling reclamepanelen te kopen voor het bedrijfsgebouw van een concurrent.

Virtuele reclamepanelen in Street View

 

Advertentie