Online handelaren doen er beter aan om bij de eerste twintig zoekresultaten van zoekmachines te eindigen. Dat is de conclusie van onderzoeksbureau InSites. De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat zeventig procent van de surfers niet verder kijkt dan de eerste twintig resultaten van hun zoekopdracht. “Ruim veertig procent van hen kijkt zelfs niet verder […]

Advertentie

Online handelaren doen er beter aan om bij de eerste twintig zoekresultaten van zoekmachines te eindigen. Dat is de conclusie van onderzoeksbureau InSites.

De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat zeventig procent van de surfers niet verder kijkt dan de eerste twintig resultaten van hun zoekopdracht.

“Ruim veertig procent van hen kijkt zelfs niet verder dan de eerste tien zoekresultaten”, weet Gianni Cooreman, directeur Digital Media bij InSites.

[related_article id=”158901″]

InSites stelt verder in zijn onderzoek dat negen van de tien internetgebruikers in Europa wekelijks online op zoek gaan naar informatie. Zes op tien doet dat zelfs dagelijks. Bij de meeste zoekopdrachten probeert men informatie te vinden over hobby’s, persoonlijke interesses en algemeen nieuws.