twitter

Wie emoji gebruikt op Twitter zal binnenkort reclame zien verschijnen op basis van zijn gebruikte emoticon. Twitter richt zich eveneens op jouw passies en gevoelens.

Advertentie

twitter

 
Twitter is een nogal vreemd bedrijf. Ze zijn als sociaal medium erg populair, maar tegelijk lijken ze er niet in te slagen om die populariteit om te zetten naar winst. Jaar na jaar maken ze verlies. De oplossing is dan ook simpel: meer advertenties verkopen. Om dat doel te bereiken zoekt het platform inventieve manieren om adverteerders aan te trekken.

De eenvoudigste manier die Twitter nu reeds gebruikt om gebruikers gerichte advertenties voor te schotelen, is door het woordgebruik te analyseren. Tweet je over Duvel, dan zal je advertenties van het goddelijke biermerk zien verschijnen. De blauwe vogelkooi gaat nu ook je gebruikte emoji analyseren. Twitter is er namelijk van overtuigd dat je emoji hen iets vertellen over je interesses.

Voor sommige beeldjes kan dat kloppen: als je een pizza tweet, dan mag je je verwachten aan advertenties van Domino’s of Pizza Hut. Maar wat als je een eenhoorn of een toiletbeeldje gebruikt? Daarnaast maakt Twitter zich ook sterk dat het je gerichte reclame kan voorschotelen op basis van de gevoelens die je uit in je tweets. Ook je passies zouden afgeleid kunnen worden en gevaloriseerd.

Advertentie