Microsoft gaat Word, PowerPoint en Outlook verder met de cloud integreren, waardoor enkele straffe nieuwe functies beschikbaar worden.

Researcher+in+Word+2016

Microsoft zet de laatste tijd volop in op de cloud om te innoveren. Ook Office 365 wordt bij dit plan betrokken. De productiviteitssuite krijgt namelijk verschillende nieuwe functies die de software slimmer maken dankzij integratie met de cloud.

Word

‘Researcher’ is een nieuwe functie in Word die gebruik maakt van de ‘Bing Knowledge Graph’ om te achterhalen welke informatie gerelateerd is aan je document. Dankzij de feature kan je interessante quotes en andere informatie van het internet naar je bestand halen, zonder dat je Word hoeft te verlaten.

 

Een andere nieuwe functie heet ‘Editor’. Dankzij integratie met de cloud wordt de spellingscontrole in Word verbeterd. Microsoft maakt gebruik van machine learning, taalprocessing en zijn eigen linguïstische expertise om je bestanden van schrijffouten te ontdoen. Editor zal alternatieve zinnen voorstellen wanneer een zin te moeilijk wordt en je waarschuwen wanneer je mogelijks twee woorden met elkaar hebt verward.

Outlook en PowerPoint

Ook Outlook krijgt nieuwe functies. ‘Focused Inbox ‘zal belangrijke e-mails benadrukken, ‘@mentions’ laat je toe om specifieke mensen in een bericht te taggen. Deze laatste functie kan je al langer gebruiken in de webversie van Outlook en voegt mensen toe aan de ontvangerslijst wanneer je ze tagt in je bericht. Bovendien zal je berichten waarin je wordt vermeld kunnen uitfilteren.

Als laatste heeft Microsoft verbeteringen voor PowerPoint voor ons in petto. Dankzij de functie ‘Zoom’ hoef je niet chronologisch slides doorlopen. In plaats hiervan wordt het mogelijk om doorheen je presentatie te springen vanaf een slide met de inhoudstafel. De functie is vanaf vandaag beschikbaar voor Office Insider-gebruikers.