Nieuws

Apple wil reparatie MacBook-toetsenborden versnellen

De reparaties van defecte butterfly-toetsenborden in de MacBook zouden in de meeste gevallen de volgende dag al afgerond moeten zijn.

Eind maart gaf Apple toe dat er enkele productiefouten waren geslopen in een klein aantal van de derde generatie butterfly-toetsenborden in de MacBook. In de zomer van vorig jaar concludeerde iFixit al dat het nieuwe toetsenbord mogelijk voor problemen zou kunnen zorgen en ze hebben hun gelijk gekregen. Apple zou nu reparaties van deze kapotte toetsenborden versnellen.

Reparatie in de Genius Bars

De informatie over deze versnelling komt van een interne memo die is opgepikt door MacRumors. De memo is gericht aan de zogenaamde Genius Bars van Apple. In de memo is te lezen dat toetsenbordreparaties voortaan in de winkel zullen gebeuren en dat er daarvoor extra onderdelen verzonden worden. Die specifieke reparaties moeten daarnaast prioriteit krijgen zodat klanten de volgende dag hun laptop terug kunnen afhalen.

Momenteel moeten MacBook-eigenaars met een defect toetsenbord hun toestel laten repareren in een afzonderlijk depot. Dit zorgt ervoor dat ze hun toestel een tijdje kwijt zijn en aangezien het hier gaat om een wijdverspreid probleem, komt dit de klantentevredenheid niet ten goede. Apple geeft weliswaar geen expliciete reden mee voor deze snellere reparaties, maar vermoedelijk heeft het te maken met de klantentevredenheid. Ook kan het een manier zijn om consumenten aan te zetten om toch een MacBook te kopen met dit toetsenbord. Door de veelvuldige problemen (en relatief trage reparaties) zijn er namelijk Apple-fans die de aankoop van een nieuwe MacBook uitstellen tot er een nieuw toetsenbord wordt geïntroduceerd.

In hoeverre deze informatie van toepassing is op ons land is nog niet bekend. Eens de nieuwe reparatiedienst in de Genius Bars van start gaat, volgt er waarschijnlijk nog officiële berichtgeving vanuit Apple zelf.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business