Uit een enquête van British Airways (BA) bij 2000 Europese passagiers, blijkt dat meer dan drie op vier Europeanen (76%) hun vakanties boeken via internet. In vergelijking met tien jaar geleden, is dat een forse stijging met 60%. Heel slecht nieuws voor de reisagentschappen, want amper 18% vindt nog de weg naar een reiskantoor. In […]

Advertentie

Uit een enquête van British Airways (BA) bij 2000 Europese passagiers, blijkt dat meer dan drie op vier Europeanen (76%) hun vakanties boeken via internet.

In vergelijking met tien jaar geleden, is dat een forse stijging met 60%. Heel slecht nieuws voor de reisagentschappen, want amper 18% vindt nog de weg naar een reiskantoor. In 2003 was dat nog 65%.

Online inchecken
Steeds meer mensen checken ook online in: 54% van de 18- tot 24-jarigen en 38% van de 60-plussers. 13% reserveert dan meteen ook zijn eigen zitje in het vliegtuig.

Wifi
BA informeerde ook naar de digitale toekomstverlangens van de passagiers. Zo hoopt meer dan 70% op wifi aan boord en op de mogelijkheid om tijdens de vlucht mobiel te bellen.


William Visterin is B2B hoofdredacteur bij Minoc Media Services. Hij staat in voor het vakblad Smart Business en de seminar reeks Business Meets IT, waar hij ook als keynote spreker fungeert. Ook een flink deel van de zakelijke content en research (over oa cloud, datacenter, mobile, security, business software, outsourcing, telecom,…) is van zijn hand. William schrijft én spreekt over IT, telecom, internet en business, en het liefst zelfs over allevier tegelijk.