Analisten van de investeringsbank Piper Jaffray onderzochten voor de derde keer in een jaar tijd de aantrekkingskracht van sociale media op 1.600 Amerikaanse tieners. Hun voornaamste vaststelling is dat tieners vrij massaal Facebook de rug lijken toe te keren. In de lente van 2012 verklaarde nog 33% zich tot fan van Facebook; een jaar later […]

Advertentie

Analisten van de investeringsbank Piper Jaffray onderzochten voor de derde keer in een jaar tijd de aantrekkingskracht van sociale media op 1.600 Amerikaanse tieners.

Hun voornaamste vaststelling is dat tieners vrij massaal Facebook de rug lijken toe te keren. In de lente van 2012 verklaarde nog 33% zich tot fan van Facebook; een jaar later is die aanhang geslonken tot 23%.

Ook YouTube deelt in iets mindere mate in de klappen: het aantal fervente YouTubegebruikers zakte van 26 tot 23%. De populariteit van Twitter (16%) en Instagram (15%) bleef vrij stabiel.

Nieuwe in de gaten te houden sociale mediaspelers bij tieners zijn volgens Piper Jaffray Reddit, Snapchat, Vine, en 4chan.

819 miljard dollar
Volgens Piper Jaffray houden marketeers bij hun e-marketing best rekening met die evolutie, want tieners vertegenwoordigen 819 miljard dollar van de Amerikaanse consumentenmarkt.
 


William Visterin is B2B hoofdredacteur bij Minoc Media Services. Hij staat in voor het vakblad Smart Business en de seminar reeks Business Meets IT, waar hij ook als keynote spreker fungeert. Ook een flink deel van de zakelijke content en research (over oa cloud, datacenter, mobile, security, business software, outsourcing, telecom,…) is van zijn hand. William schrijft én spreekt over IT, telecom, internet en business, en het liefst zelfs over allevier tegelijk.