Nieuws

TikTok lanceert marketingapp TikTok for Business

Adverteren via het populaire socialemediakanaal TikTok zal voor bedrijven een stuk eenvoudiger worden via de app TikTok for Business.

TikTok is open voor business. Die boodschap verkondigt de socialmedia-app in de vorm van TikTok for Business, een zakelijke modus die bedrijven aan hun TikTok-account kunnen toevoegen. Facebook heeft al enkele jaren een zakelijke app voor Facebook, Instagram en WhatsApp waar bedrijven gretig gebruik van maken om marketingcampagnes voor het medium te coördineren. Als grote uitdager van Facebook kon TikTok niet eeuwig achter blijven in het zakelijke segment.

Bedrijven met een account op TikTok for Business krijgen toegang tot alle advertentiefeatures en -formats die TikTok aanbiedt. De meest gebruikte en degene die door TikTok zelf het meest gepusht wordt is TopView. Een advertentie voor TopView kan je al wel eens hebben zien verschijnen op de app. Maar TikTok for Business heeft ook onder andere Brand Takeovers, In-Feed Videos, Hashtag Challenges, en Branded Effects in huis.

Elk van die features heeft zijn eigen meerwaarde. Brand Takeover is bedoeld voor korte pop-up ads van enkele seconden, terwijl In-Feed videos tot 60 seconden kunnen duren. De Hashtag Challengers kunnen gebruikt worden om interactieve campagnes op te zetten, en kunnen uitgebreid met een directe shopfunctie. Veel van die functies bestonden al wel voor vandaag, maar TikTok for Business brengt ze allemaal samen in één overzichtelijke hub.

Snapchat achterna

Maar TikTok for Business biedt ook enkele features aan waarmee het een directe concurrent vorm voor Snapchat. Via Branded Effects kunnen bedrijven AR-filters voor zichzelf maken die aan video’s kunnen worden toegevoegd. Deze AR-filters zijn wel gloednieuw in TikTok. Het bedrijf heeft zelfs een nieuwe filter Brand Scan ontwikkeld om de lancering van de zakelijke app te vieren.

Welke tarieven TikTok aanrekent voor het gebruik van TikTok for Business, is eigenlijk niet bekend. Dat het een belangrijk advertentieplatform is in het social media landschap, daar moet je minder aan twijfelen. TikTok is de snelst groeiende app in 2020 en krijgt elke dag miljoenen downloads bij. De app wordt zelfs tegenwoordig meer gedownload dan Facebook en Instagram. In april werd de app 107 miljoen keer gedownload. Het totaal aantal (dagelijkse) gebruikers ligt nog wel een stuk lager dan Facebook, maar ook hierin is TikTok al Instagram voorbijgestoken.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
De beste elektronica-acties van het moment

De beste elektronica-acties van het moment

Bekijken bij bol.com

Business