Facebook focust steeds meer op commercie en wil winkelmogelijkheden toevoegen aan Instagram Reels.

Facebook heeft aangekondigd dat het bedrijf later dit jaar online winkelen binnen Instagram Reels gaat testen. Met ingang van vandaag zijn IGTV-video’s met aankooplinks wereldwijd beschikbaar. Dit meldt The Verge.

Deze langere IGTV-video’s zullen uiteindelijk ook beschikbaar worden via de Instagram-winkel: een speciale winkelpagina binnen de app. Door middel van een druk met de vinger binnen een IGTV-video kunnen gebruikers producten aanschaffen. Door de update hoopt Facebook ‘sterren’ van TikTok naar Reels te lokken.

Steeds meer focus op commercie

Mark Zuckerberg, de CEO van Facebook, zei in 2019 al dat commercie een belangrijk onderdeel van het bedrijf zou worden. Dat het bedrijf ook op deze manier wil verdienen aan Instagram Reels is een logische stap. Aangezien TikTok-concurrent Reels pas afgelopen augustus is gelanceerd, komt dit format wel sneller dan verwacht.

Normaal gesproken ontvangt Facebook een aandeel van de aankoopbedragen via de online winkel van Instagram. Tot het einde van het jaar brengt de social mediagigant deze bedragen echter niet in rekening. Door de in-app winkelmogelijkheid hebben influencers een nieuwe manier om geld te verdienen.

Facebook is de laatste tijd vaak in het nieuws. De techgigant wordt mogelijk door de Amerikaanse marktwaakhond FTC gedwongen om Instagram en WhatsApp af te splitsen. Ook test het bedrijf een nieuw Accounts Center om Instagram, Facebook en Messenger nog meer met elkaar te verbinden.

Gerelateerde artikelen

Zynga maakt einde aan FarmVille, jarenlang de populairste Facebook-game

Heb jij ooit FarmVille gespeeld op Facebook? Na 11 jaar komt er een einde aan de populaire game.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here