Nieuws

Betaaldienst Klarna toonde verkeerde account bij inloggen

Klarna
Gisteren konden gebruikers ruim een half uur niet inloggen op hun eigen account. Klarna toonde het account van andere mensen.

De Zweedse betaaldienst Klarna kampte gisteren met een serieuze bug waarbij 9.500 gebruikers toegang hadden tot andere accounts. Een half uur lang kregen gebruikers bij het inloggen een ander account te zien. Mensen konden daarbij alle details van die andere gebruiker inkijken, toch zou het volgens Klarna om ongevoelige data gaan. De bug zou rond 11 uur verschenen zijn en een half uur geduurd hebben.

Klarna bug

De Zweedse betaaldienst benadrukt in een reactie dat de bug nu opgelost is en dat gebruikers geen ongevoelige gegevens zoals betaalmethodes van elkaar konden zien. Het bedrijf had niet lang ervoor een update uitgerold en de bug was het gevolg van een menselijke fout. De betaaldienst schrijft ook dat er geen externe toegang is geweest en dat er dus ook geen data gelekt is.

Gelukkig kon de betaaldienst snel schakelen en werd de bug al na een half uur opgelost. De reactie staat toch wel in contrast met wat heel wat gebruikers melden op Twitter. Zij schrijven dat ze wél toegang hebben tot data zoals stukken van betaalgegevens maar ook telefoonnummers, adressen en aankopen. Een andere gebruiker meldt ook op Twitter dat ze bijna twintig andere Klarna-accounts kon inkijken na het inloggen. Helaas is het ook niet mogelijk om te achterhalen of je account geraakt werd door de Klarna-bug.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business