Wincor Nixdorf snoept Carrefour af van Centric

Wincor Nixdorf verzorgt de komende drie jaar de helpdesk en het IT-onderhoud ter plaatse bij Carrefour. Dat contract was tot voor de zomer in handen van Centric.

Begin april schreef IT Professional al dat het Centric-contract bij Carrefour op de helling stond. “Het contract is opengetrokken naar de markt”, klonk het toen bij de hypermarktketen.

Centric had zich kandidaat gesteld om zichzelf op te volgen voor de IT-dienstverlening aan Carrefour. Het bedrijf moest uiteindelijk de duimen leggen voor Wincor Nixdorf. Centric voerde op 30 juni 2009 zijn laatste werk uit voor Carrefour.

Wincor Nixdorf zal voor Carrefour de centrale helpdesk verzorgen voor IT-kwesties. “Daarmee zullen ze het gros van de IT-problemen kunnen oplossen”, zegt Carrefour-woordvoerder Lars Vervoort.

Voor de problemen die niet door de helpdesk verholpen raken, kan Wincor Nixdorf een interventie gaan doen in de winkels zelf. Tenminste, voor het grootste deel van de winkels. Een aantal franchisehouders blijft immers nog bij Centric. Carrefour wou niet kwijt hoeveel het contract waard is.

Begin dit jaar is Centric ook al een overeenkomst met Quick kwijtgespeeld. Het contract was ten einde en werd niet hernieuwd. Centric verzorgde in Frankrijk en België de helpdesk en de hardware-ondersteuning voor Quick.

Centric, oorspronkelijk Gecotec, was tot 2002 een deel van de GIB-groep, samen met Quick en Carrefour. Met het einde van het contract verliest Centric dus zijn laatste historische klant uit het Gecotec-tijdperk.

Carrefour Frankrijk gaat naar IBM
Ook in Frankrijk veranderde Carrefour van IT-dienstverlener. Voor 180 miljoen euro gaat IBM de komende vijf jaar de IT van de hypermarktketen beheren.

De hele IT-infrastructuur van Carrefour in Frankrijk zal terechtkomen in een datacenter van IBM in Montpellier.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business