“Helft bedrijven heeft het gevoel dat ze big data onder controle hebben”

Een groot deel van de Adobe Summit in Londen, is gewijd aan data science en analytics. Axel Schaefer van Adobe legt ons uit waarom.

 
Data science is een begrip dat de laatste tijd meer en meer aandacht krijgt. Door de juiste data te verzamelen en deze correct te verwerken, kan je je klanten immers een betere ervaring bieden en uiteindelijk je winst verhogen.
 
Jammer genoeg is het niet eenvoudig voor bedrijven om te bepalen welke data belangrijk zijn, en hoe deze het best verwerkt kunnen worden. “Veel bedrijven verzamelen data zonder hier iets mee te doen. Ze weten niet hoe ze deze data moeten gebruiken en er de relevante info uit kunnen halen. Slechts 5 op 10 bedrijven heeft het gevoel dat ze big data onder controle hebben, ” legt Axel Schaefer van Adobe uit.
 

“We willen het manuele werk wegwerken en data science vereenvoudigen.”
 
Data scientists zijn daarom erg gegeerd onder bedrijven. Deze knappe koppen zijn immers gespecialiseerd in het doorgronden van grote hoeveelheden data. Jammer genoeg zijn goede data scientists schaars en kosten ze bovendien een hoop geld. Sommige bedrijven rekenen daarom op software om het zware werk te doen.
 
“Het manueel verwerken van grote hoeveelheden data kost een hoop tijd. Adobe werkt daarom aan oplossingen die dit proces voor een stuk kunnen automatiseren. We willen het manuele werk wegwerken en data science vereenvoudigen, zodat iedereen dit werk kan doen,” zegt Schaefer.
 
Toch zullen data scientists niet meteen zonder werk komen te zitten. Software alleen kan volgens Schaefer immers niet het verschil maken. “Er is een mix nodig van individuen en technologie om data op de juiste manier te verwerken en hier correct op te reageren. Onze software kan enkel de werkdruk voor data scientists verlagen,” legt hij uit.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business