RECENSIEOVERZICHT
  • Onopvallend design
  • HD-beeldkwaliteit
  • Bewegingsdetectie
CON
  • Mindere kwaliteit bij weinig licht

Met behulp van een internetcamera kan je van overal je huis in de gaten houden. Het toestel van D-Link doet dat op een erg onopvallende manier.

D-Link biedt onder de MyDLink-naam verschillende cloudproducten aan, waaronder camera’s. De Mini HD Wi-Fi Camera van het merk is een kleine cilinder die je in je huis plaatst en met je wifinetwerk verbindt. Het toestelletje maakt 720p-beelden en laat je toe om van overal je huis in de gaten te houden. Bij weinig licht is de beeldkwaliteit jammer genoeg niet spectaculair. Via de bijhorende app kan je live beelden maken. Hierbij maakt D-Link wel een duidelijk onderscheid van waar je probeert te kijken. Zit je op hetzelfde netwerk als je camera, dan heb je geen registratie nodig. Enkel het wachtwoord van je camera moet je kunnen opgeven. Bevind je je ergens anders, dan moet je je eerst registeren. D-Link stuurt je een e-mail om je registratie te bevestigen.

[related_article id=”212770″]

De camera van D-Link detecteert bewegingen en geluid. Via de app krijg je meldingen wanneer het toestel iets detecteert. Je kan in de app instellen hoe gevoelig de camera moet zijn. Je kiest een detectiegebied en een percentage van 0 tot 100 procent. Standaard staat deze instelling op 90 procent. Verder bepaal je eveneens het audiovolume waarop de camera moet reageren. De Mini HD Wi-Fi Camera neemt geluid op en bepaalt op basis daarvan het aantal decibels. Handig aan de app is dat je te zien krijgt hoe luid het is, zodat je de detectiewaarde daarop kan aanpassen.