Review: Encleverment Experiment

Hoe we deze game ook bekijken, je moet gewoon rekening houden met het feit dat er niet veel minigames in zitten. Het is heel leuk om te spelen met andere vrienden en familieleden, maar na drie speelsessies heb je het wel gehad. Toch een beetje jammer. Encleverment Experiment is duidelijk geen Brain Training-game, maar het is toch wel heel even leuk om te spelen met anderen.

Beetje plezier met vrienden

Encleverment Experiment brengt 16 minigames waarmee je grijze massa beter zou moeten worden, met telkens de keuze tussen vier mogelijk antwoorden. De titel maakt ons echter al wat ongerust, want het woord ‘Encleverment’ bestaat helemaal niet. Kwestie van met een valse noot te starten. Encleverment Experiment is een combinatie van een Brain Training-spel, gemixt met Party Play-spelelementen. Je kunt met maximum vier spelers tegen elkaar spelen, met als enige doel de beste te worden. Het spel ondersteunt naast de standaardcontroller ook de Vision Camera en de Buzzers voor quizgames. Je start door te kiezen met hoeveel spelers je start, waarna het spel voor jou een selectie minigames start. Na elke minigame wordt je score verder opgedreven. Alleen in de laatste ronde kun je extra punten van je tegenstanders afsnoepen wanneer ze fouten maken. De spanning van een quizgame is zeker aanwezig, maar doordat de meeste minigames nogal saai zijn, moet je het echt hebben van het plezier met de vrienden.
De game ondersteunt je avatar, maar behalve enkele rare gezichtsexpressies zul je ze weinig zien doen dat echt van nut is in het spel. Met zestien spelletjes in totaal zijn de minigames niet talrijk te noemen, en daar komt nog eens bij dat er in totaal maar een viertal echt leuk zijn om te spelen. Er zijn ook klassieke wiskundevragen, maar zelfs met vier spelers zijn die maar voor een keertje leuk. Je kunt na een sessie van vier of vijf minigames een verlenging vragen van de wedstrijd.