Review: Green Day – Rock Band

Ben je fan van Rock Band of ben je fan van Green Day, dan is deze titel verplichte kost. Green Day - Rock Band zal geen nieuwe spelers warm maken voor het specifieke spelgenre, maar de groep heeft genoeg fans wereldwijd en hun songs zijn ook nog eens perfect verwerkt met de verschillende instrumenten. In afwachting van Rock Band 3 een leuk tussendoortje.

[related_article id=”160734″] Voor de fans van de groep en het spel

Er zitten aanzienlijk minder diepgang en vrij te spelen extra’s in deze Green Day-versie vergeleken met de The Beatles-versie, maar het blijft de groep Green Day die ervoor zorgt dat deze titel de moeite is om in huis te halen. We moeten jullie waarschijnlijk niet meer vertellen hoe het voelt om met plastic gitaren en drums muzieknummers na te spelen, dus gaan we je hier niet nog een keer mee vervelen. Green Day: Rock Band is eigenlijk meer het originele Rock Band, maar volledig overgoten in een Green Day-sausje. Op deze titel zal je hierdoor ook geen enkele andere muziekgroep terugvinden. Je moet daarom wel iets of wat fan zijn van de groep om deze game goed te vinden.
Vergeleken met The Beatles merk je wel dat de liedjes van Green Day meer geschikt zijn voor de Rock Band-franchise. De grote verscheidenheid in liedjes die het onderste uit de kan halen op het vlak van gitaar, basgitaar, drum of zang, je vindt het overal in terug. Zeker de langere songs zoals ‘Jesus of Suburbia’ geven je een echt episch gevoel wanneer je doorheen de verschillende medleys speelt.

Beperkt aanbod

In totaal zitten er 47 tracks in de game, waarvan 44 originele songs (drie ervan zijn gecombineerde songs). Hier wringt het schoentje toch een beetje. Er zijn zoveel goede albums verschenen van deze groep, waarvan er te weinig aan bod komen. Waarschijnlijk zullen er nog wel enkele albums als downloadbare content volgen, maar iets meer liedjes had het geheel toch meer waarde gegeven.
Iets waar The Beatles: Rock Band in uitblonk, was de enorme hoeveelheid aan extra content die je kon vrijspelen over de groep. Die is veel magerder met Green Day: Rock Band, waardoor je minder voldoening zal krijgen tijdens het spelen. Het aantal achtergronden en situaties is ook relatief beperkt, waardoor elk concert er een beetje hetzelfde uitziet met dezelfde personen. Jammer, zeker als we weten dat deze beelden schitterend werden verwerkt in The Beatles en Green Day ook al indrukwekkende concerten heeft gegeven op uiteenlopende locaties.