Review: Family Trainer – Treasure Adventure

Zie Family Trainer - Treasure Adventure als een ideaal geschenk voor jonge kinderen tot twaalf jaar. Als je ouder bent, treedt de verveling tijdens het spelen heel snel op. De speelmat is leuk, maar het is weer een extra voorwerp dat je ergens kwijt moet naast alle andere gameaccessoires. Het spel biedt genoeg fun, maar vooral voor kinderen.

Avontuur voor de jongsten

Bewegingsgames lijken nieuw, maar de allereerste keer dat dit spelgenre het levenslicht zag, was in 1986 op de NES. Voor die tijd revolutionair, maar nu uiteraard volledig achterhaald door andere toepassingen zoals Kinect, Move of Wii Fit. Namco Bandai denkt natuurlijk ook aan de centjes en wil daarom een graantje meepikken van de hype van beweging en fitness in games. Family Trainer – Treasure Adventure is nu al de vierde titel op de Wii met zo’n bewegingsmat, telkens met een heel andere bedoeling van spelen. De bijgeleverde mat doet direct denken aan dansen, maar deze keer ga je op avontuur met de mat.
Je moet deze keer een avontuur doorlopen om een grote schat te vinden, zowat de heilige graal op het vlak van goud en juwelen. Door verschillende activiteiten te doen, maak je vordering in het avontuur waar je met maximaal vier personen van kunt genieten. De mat doet zijn werk goed en het is best vermoeiend om een half uurtje te spelen. Het woord ‘trainer’ in de titel wordt toch gedeeltelijk waarheid als je even volhoudt. Laat ons wel duidelijk benadrukken dat de hardcore gamer weinig tot geen plezier gaat beleven aan Family Trainer – Treasure Adventure. Er is te weinig variatie in je acties en de beloningen zijn erg simpel, variërend van kleren tot bekers. Wanneer je het spel start voor kinderen, dan begrijp je direct wat de doelgroep is van deze titel. Er is niets leuker dan in gezinsverband met vier deze titel te spelen en het genot te zien van op de gezichten van de kinderen die helemaal uit hun dak gaan. Je zult wel telkens moeten meespelen, omdat het spel niet Nederlandstalig vertaald is.