Review: Jungle Party

Jungle Party is een typische minigametitel die door kinderen moet worden gespeeld. Het niveau is voor hen bedoeld, evenals de humor. Het is jammer dat er maar vijftien minigames zijn gebundeld in de PSP-versie, maar gelukkig hebben ze de goede gekozen.

Selectie uit PS2-origineel

Jungle Party is zeker geen nieuwe titel; het verscheen eerder op de PS2, waarna het spel werd uitgebracht voor het PlayStation Network. Nu de PSP aan de beurt is, zijn we benieuwd wat er allemaal extra is toegevoegd aan het al sterke aanbod van bijna veertig minigames uit het origineel. De ontnuchtering komt al snel wanneer we zien dat er maar vijftien minigames aanwezig zijn in de PSP-versie. Hoewel het aantal best weinig is te noemen, mogen we de minigames daarop niet afschieten. Het wordt al snel duidelijk dat het niveau algemeen bestemd is voor kinderen, omdat alle uitdagingen veel te makkelijk zijn voor volwassenen. Er zijn de klassieke knoppendrukkende minigames, waarbij je bijvoorbeeld een totempaal met de grond moet gelijkmaken. Naast het brute zijn er ook veel fijnere minigames, zoals boogschieten met apen. Bij enkele minigames speelt geluk een belangrijke factor, bijvoorbeeld als je verschillende bananen die uit de lucht vallen moet opeten en de vele ijzers moet vermijden.
Het is bijzonder leuk dat de game volledig vertaald is naar het Nederlands, zodat kinderen snel met de game aan de slag kunnen. Vooral wanneer je met drie of vier kinderen tegelijk kunt spelen, beleven ze het meeste plezier. Dit gebeurt door na elke minigame de PSP door te geven aan de volgende. Daarom heb je geen extra PSP nodig, maar als je vaart wilt zetten achter alle spelletjes, kan een tweede toestel handig zijn. Grafisch ziet het er ongeveer uit als de PS2-versie, die nogal simpel was. De kleuren zijn leuk en bijzonder levendig, maar verder valt er weinig opvallend te melden.