Review: Hello Kitty Seasons

Voor iedereen die toch graag op de Wii met Hello Kitty wil spelen, alleen of met vrienden, is Hello Kitty Seasons de moeite waard.

Seizoensgebonden minigames

In de avontuurmodus begin je met een eigen personage te maken, op weg naar Sanrio Stad. In een korte introductie om de basisstappen van het spel te leren, maak je kennis met de vier seizoenen in het spel en wat er van je wordt verwacht. Het eerste jaar duurt elk seizoen drie dagen, daarna duurt elk seizoen tien dagen. De dagen gaan niet in real-time voorbij zoals in Animal Crossing. Elke keer wanneer je een minigame hebt voltooid, gaat er een dag voorbij. De vier seizoenen zorgen ervoor dat de omgeving steeds verandert. Om de tijd te doden in de stad kun je bomen planten, fruit verzamelen, stenen opgraven, bomen omkappen of confituur maken uit het vergaarde fruit. Dit zijn allemaal activiteiten die je tussendoor kunt doen, want ook al doe je dit urenlang, er gaat geen enkele dag voorbij in het spel. Het zijn duidelijk de minigames die het belangrijkste onderdeel zijn in het spel.
Elk seizoen komt met zijn specifieke minigames. In totaal zijn er zo’n dertig minigames, de ene al wat leuker als de andere. Helaas moet je telkens tien minigames doorspelen om tot een ander seizoen te komen. Die verplichting is niet zo leuk, want ook al zitten er leuke tussen, het begint soms snel saai te worden. Een dynamische dag/nachtcyclus had veel leuker geweest. Naast de minigames zijn er ook uitdagingen die je kunt voltooien om edelstenen te verdienen. Deze dienen weer om voorwerpen te kopen die handig kunnen zijn tijdens je verblijf in Sanrio. Het is leuk dat bijna elk personage uit de Hello Kitty-reeks zijn opwachting maakt in Hello Kitty Seasons. Zeker de fans zullen dit goed kunnen smaken. Grafisch ziet het er heel kleurrijk uit en de personages zijn mooi vormgegeven. Hello Kitty Seasons is een leuke titel, specifiek gericht op het jonge publiek. Naast alleen spelen kunnen alle minigames met vier spelers worden gespeeld. We moeten wel verduidelijken dat je dit spel eigenlijk technisch gezien ook op de computer kunt spelen, gratis nog wel. Hello Kitty Online doet ongeveer hetzelfde als Hello Kitty Seasons, enkel de multiplayer is niet lokaal speelbaar.